Penawar Kencing Manis?

Ingin saya kongsikan kepada para pembaca tentang penawar penyakit kencing manis yang telah diperturunkan kepada saya.. hehehehe..

1) Makan Buah Nam Nam

Buah Nam Nam atau ada orang panggil buah Puru dan dalam bahasa saintifiknya Cynometra cauliflora Linn. Kalau tak tahu macam mana buahnya tu… cuba lihat gambar di bawah… kalau tidak, tanya sajer pada Pak Google.

Amalkan memakan buah Nam Nam nie… Rajin-rajin la memakannya. Pada peringkat awal, korang akan terasa kurang selesa pada kawasan pinggang (buah pinggang), peha, punggung, bahu ke leher…

2) Minum Air Tebu Hitam

Korang carik tebu hitam dalam panjang sedepa ka… Potong ikut kesesuaian, panjang-panjang sejengkal dan dibahagi 4 tanpa dibuang kulitnya. Ini kerana kita hendak rebus tebu tersebut dengan air sebanyak 2 liter (1 1/2 botol 1.5 liter). Masukkan bersama gula batu lebih kurang sebesar ibu jari sebagai syarat. Rebus sehingga mendidih dan minum ketika suam-suam.

Minum sebanyak satu cawan sekali sehari untuk 2 -3 hari. Baki air simpan dan panaskan bila ingin minum.

PERINGATAN: Sila minum ketika hari cuti dan ketika anda betul-betul hendak tidur. Ini kerana, tindak balas akan berlaku dalam tempoh yang singkat selepas minum. Anda berpotensi untuk mengalami pening kepala @ kepala pusing tahap tertinggi. Senang cakap, anda akan terasa kepala dibawah dan lantai diatas. Jadi, pastikan pasangan anda memahami apa yang akan berlaku. Sediakan juga tuala basah untuk menutup kepala & muka bagi mengurangkan sedikit kepeningan dan kepanasan sekiranya ada. Bawa-bawa banyak bersabar dalam tempoh pemulihan tersebut.

p/s – Orang yang ada kencing manis, apabila minum air tebu biasa, kepala mereka pun akan pening juga…

Popularity: 30% [?]

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • MySpace
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter
  • Yahoo! Buzz

Related Posts:

  • No Related Posts
September 14, 2009Permalink 8 Comments
8 Responses to Penawar Kencing Manis?
  1. AZIZUL AZLAN says:

    SALAM ADI SURYA..
    SAYA TGH USAHAKAN TOK CARI PENAWAR KENCING MANIS AYAH SAYA..BOLEH TAK CERITA DETAIL PASAL BUAH NAM NAM 2..CAMNE RASA DIE?CAMNE CARA NK MAKAN..N MANE NK DAPAT?SBB XPNH NMPK PN BUAH 2..TQ.

  2. Adi Surya says:

    En Azizul,

    Rasa buah nam-nam yg masak masam2 manis. Bentuk macam karipap. Cara makan, makan begitu sahaja. Basuh & terus makan. Bacalah selawat & mohon mudah2an jadi ubat. Jika tak mampu kunyah, boleh juga blender utk buat jus.

    Jika buah takde, pucuk yg muda boleh juga dibuat ulam. Ambil 2 @ 3 helai pucuk yg muda, makan dengan nasi atau makan terus macam tu je. Tidak la pahit, kelat2 jer..

  3. salam..
    saya ada penawar kencing manis dari mutiara karang. atau dalam al quran
    di sebut mutiara marjan….
    kini ia di datangkan dalam bentuk tablets yang sgt mudah. cuma kemam
    6 biji sehari. ianya adalah calcium organik yang mengandungi 77 mineral surih.telah berada di 10 buah negara . magnesium yang ada dalam produk tersebut bertindak sebagai controller untuk mengeluarkan bahan toksik yang tidak di perlukan oleh tubuh badan. bukan hanya untuk penyakit kardiovaskular spt kencing manis ia juga sesuai untuk mereka yang sakit lutut , kurang kalsium, sakit tulang , menguatkan gigi, kecantikan kulit dan untuk tenaga batin . nama dia ” CORALCIUM” . NAK TAU LEBIH LANJUT
    CALL SAYA : NURUL IMAN 0102665647

  4. SAZALI says:

    SUSU KAMBING JAGAT COFFEE

    9 JENIS RAMUAN MENCEGAH KENCING MANIS

    Anda letih dan tidak bertenaga? Amalkan selalu meminum Susu Kambing Jagat Coffee yang dirumus khas dengan 9 Jenis Ramuan Herba Terpilih khusus untuk Mencegah Kencing Manis dan selaku Minuman Pilihan kepada Penghidap Kencing Manis bagi mengembalikan Tenaga serta Kecergasan Anda.

    Antara Khasiat susu kambing, Tongkat Ali, Ubi Jaga, Tebu Gajah, Kemuntuing Hutan dan lain-lain.

    # membantu mengawal kadar gula dalam darah
    # membantu melancarkan peredaran darah
    # membantu menambahkan tenaga dalaman dan luaran
    # membantu menghilangkan kegatalan di badan kerana penyakit kencing manis
    # membantu dan mencegah pertumbuhan kanser
    # membantu mencegah kolestrol, sakit urat & strok
    # membantu mencegah selaku penawar tambahan kepada penghidap kencing manis
    # menbantu masalah penghadaman
    # membantu bagi rawatan ulser & gastric
    # membantu meneutralkan asid dalam badan
    # membantu mencegah hipertensi
    # membantu sebagai elemen anti-penuaan
    # membantu masalah sembelit dan kencing tidak lawas
    # membantu merawat masalah kulit & migraine
    # membantu masalah kebas tangan & kaki serta asma
    # membantu masalah insomnia dan lain-lain

    Aturan minum:

    Pesakit Kencing Manis = 3 kali sehari sebelum makan pagi,tengahari dan malam dan diamalkan selama 21 hari.

    Peminum biasa = 1-2 kali sehari sebelum makan.

    Hubungi untuk pesanan:

    SAZALI- 012 2601560

  5. ritz says:

    Tricajus Rawatan Teaga Batin dan kencing manis Kurang keinginan nafsu seks samada dari pihak suami mahu pun isteri
    Isteri bosan kerana suami cepat pancut setiap kali bersama
    Penat bekerja
    Cepat tewas
    Zakar tidak padat
    Cepat letih sewaktu melakukan hubungan seks
    Kurang subur / mandul dan ketiadaan zuriat
    Suami mati pucuk
    Isteri tidak pernah atau jarang mencapai orgasma
    Suami tidak mencapai ereksi yang sepatutnya
    PERHATIAN! 73% Wanita Malaysia tidak puas dalam hubungan seks

  6. ritz says:

    Membantu Merawat Mati Pucuk Tricajus adalah rumusan 100% dari formula hebat , seperti maca Tribulus , di rumus khas untuk :

    Menambah stamina lelaki sewaktu bersama dengan isteri

    Merawat simptom lemah seksual

    Membantu mengatasi masalah air mani keluar tanpa ereksi

    Membantu merawat simptom mati pucuk

    Membantu merawat saraf , dengan membekal oksigen secukupnya ke otak. Aktiviti ini akan membantu mengawal stress dan membantu menambah tenaga

    Membantu kes-kes insomnia (susah tidur)

    Ramai yang mengalami masalah yang berkaitan kelemahan reproduksi seperti masalah lesu dan letih .Tidak bertenaga dalam melakukan hubungan intim. Masalah seperti kurangnya daya tegang alat kelakian dan pelbagai masalah yang berkaitan seksual.

    Ramai yang beranggapan bahawa ubat homeopathy kesannya lambat berbanding ubat lain. Mungkin dahulu perkara ini betul tetapi dengan teknologi sekarang sudah mempunyai kadar penyembuhan yang relatif cepat.

    Ruusan dan persediaan Tricajus selamat dan tidak mempunyai kesan sampingan jangka panjang seperti gangguan pada sistem buah pinggang,jantung dan sebagainya. Tricajus dirumus sudah terbukti berkesan. Ia juga dapat membantu penyakit sukar tidur seperti insomnia dan membantu memberi kecergasan berganda.

    Faedah Tricajus Kepada Lelaki

    Zakar lebih keras

    Meningkatkan tenaga batin

    Meningkatkan nafsu syahwat

    Menyembuhkan mati pucuk

    Meningkatkan kesuburan

    Meningkatkan stamina

    Menstabilkan hormon lelaki

    Peningkatan potensi lelaki

    Membantu melawan simtom Andropans

    Mengatasi kemurungan dan anti penuaan

    Terapi Penggantian Hormon (HRT)

    Meningkatkan bilangan sperma (oligospermia), bilangan spermatozoids dan pergerakannya untuk menggalakkan pembentukan spermatozouds (spermatoogenesis)

    Mengawal berat badan, merendahkan kolestrol dan lemak dan mengelakkan masalah jantung

    Memperbaiki kualiti tidur

    Perjalanan darah lebih lancar

    Viagra Semulajadi

    Memberikan tenaga tambahan untuk melakukan pelbagai aktiviti

    Faedah Tricajus Kepada Wanita

    Meningkatkan nafsu syahwat.

    Meningkatkan tenaga

    Mengatasi komplikasi rahim

    Mengatasi kemurungan

    Untuk mengeluarkan satu rasa “sejahtera yang umum”

    Terapi Penggantian Hormon (HRT)

    PMS dan masalah yang berkaitan

    Kawalan berat badan dan menyeimbangkan hormon

    Masalah jantung, merendahkan kolestrol dan lemak

    Membantu dalam merawat tekanan

    Memperbaiki kualiti tidur dan meningkatkan kepekaan

    Anti penuaan

    Mengurangkan simptom menopause.

    Meningkatkan kesuburan dan rangsangan.

    Menstabilkan hormon.

    Melegakan simptom perimenopause.

    Mengurangkan kelesuan.

  7. aku says:

    Buah asam katak

  8. man says:

    kat kelantan panggil dia buah katak puru . . . kat pasar belambak je ade
    kat umh atok aku pon ada dia punya pokok . . . rasa dia masam2 manis . .sdap
    … kalau nk suruh sy dapatkan email kan sy ( nikluqman88@gmail.com )

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>